Kerstfeest

Op het Kerstfeest (25 december) vieren we de geboorte van Jezus. Hij is God zelf die in de vorm van een mens naar de aarde kwam. God wilde dichtbij ons komen wonen en Hij wil een liefdevolle Vader dichtbij zijn en niet een God veraf.  De historische gebeurtenis van de geboorte van Jezus, ook wel Christus (gezalfde) genoemd, is te lezen in de boeken ‘Mattheus’ en ‘Lucas’ in de bijbel. Ook in Het Lichtpunt vieren we het Kerstfeest. De vier zondagen vóór 25 december leven we daar naartoe, dat worden de ‘adventszondagen’ genoemd. Op die zondagen worden in de ochtenddiensten kaarsen aangestoken en een gedicht voorgelezen.

Activiteiten
Rondom het Kerstfeest worden er normaal gesproken verschillende activiteiten georganiseerd, zoals het uitdelen van krentenwegge op de kerstmarkt en een volkskerstzang in de Walburgiskerk in Zutphen. Dit jaar kan dat helaas niet door gaan. In plaats daarvan ziet u borden langs de kant van de weg met de boodschap ‘Er is altijd hoop’, met een verwijzing naar de website Erishoop.nu

Liturgisch bloemstuk in Het Lichtpunt
Elk jaar wordt er tijdens de adventszondagen een bloemstuk opgemaakt dat betrekking heeft op het Kerstfeest. Informatie en foto’s kunt u vinden op de adventspagina.

Zaterdag 25 december om 10.00 uur online Kerstfeest vanuit Het Lichtpunt
U bent van harte welkom bij onze online viering  vanuit Het Lichtpunt. Op onze homepage bij de agenda vindt u de button voor de live-uitzending. U kunt ook (terug) kijken via kerkdienstgemist.

Zondag 26 december om 10.00 uur online gezins-kerstfeest vanuit Het Lichtpunt
Deze uitnodiging geldt ook voor onze online gezins-kerstdienst die gericht is op jong en oud. Het thema is ‘Tel je mee?’ De viering is een gezamenlijke dienst van de gemeenten van Het Lichtpunt en De Bron en wordt geleid door Kasper van Helden.