Welkom in onze diensten

Elke zondag komen we twee keer bij elkaar, om tien uur in de ochtend en om half vijf  ‘s middags. We vinden het fijn elkaar te ontmoeten en samen God te eren. Dat doen we o.a. door samen te zingen, te bidden, uit de bijbel te lezen en te luisteren naar wat God ons te zeggen heeft. Het zingen wordt begeleid door een pianist op de vleugel, een organist op het orgel, of door één van de bands die onze kerkgemeenschap rijk is.

Een dienst duurt ongeveer vijf kwartier. Na de dienst in de ochtend vinden we het belangrijk elkaar te ontmoeten en is er koffie, thee en ranja voor iedereen. De middagdienst is vaak wat korter, en naderhand is er altijd gelegenheid tot napraten, maar er is geen uitgebreide koffie-, thee- en ranjatafel.

Elke dienst is ook online te volgen. Live via de button op deze pagina of, wanneer u maar wilt, via kerkdienstgemist.

Maart 2024

vrijdag 29 maart

Goede Vrijdag - ds. Jan van Houwelingen

zaterdag 30 maart

Vesper - Paaswake
De Lichtbron

zondag 31 maart

ds. Jan van Houwelingen
ds. Rob Nijhoff (NGK Duiven-Velp)

zondag 7 april

Kindercrèche

Voor de kleine kinderen in de leeftijd tot 4 à 5 jaar is er elke zondagochtend een crèche zodat de ouder zelf in alle rust de dienst kan volgen. Deze crèche is in het kerkgebouw en staat onder leiding van een oudere en een paar jongeren uit onze gemeente. Er is meer dan genoeg speelgoed aanwezig, en als het weer het toelaat en er genoeg leiding is voor het aantal kinderen, gaan ze ook weleens wandelen of buiten spelen. Vóór de dienst kun je je kind brengen, maar ook tijdens de dienst zijn kinderen gewoon welkom.

Muurschildering in de crèche

Kinderbijbelgroepen

Vanaf een jaar of vier gaan kinderen vaak met hun ouders mee naar de dienst. Om hen op hun eigen niveau met de bijbel bezig te laten zijn, met hun eigen leeftijdsgenootjes, zijn er voor de kinderen uit groep 1 t/m 6 van de basisschool kinderbijbelgroepen.

Tijdens alle ochtenddiensten zijn er voor drie leeftijdscategorieën aparte kinderbijbelgroepen. De kinderen beginnen samen met hun ouders of verzorgers en alle andere aanwezigen de dienst, maar mogen vóór de preek de zaal verlaten om met leeftijdgenootjes onder leiding van de kinderbijbelgroepleiders in een aparte zaal een eigen programma te volgen, dat aansluit op hun leefwereld. Er wordt geknutseld, gespeeld, en soms gaan ze ook naar buiten.

Aan het einde van de dienst komen de kinderen weer terug in de grote kerkzaal om met hun ouders of verzorgers de dienst te beëindigen. Kinderen van gasten die een dienst bezoeken zijn van harte welkom om aan te sluiten bij de kinderbijbelgroepen.

Als je meer informatie wilt, of wilt weten welke leeftijdscategorieën wanneer hun kinderbijbelgroep hebben, neem dan contact met ons op.