© Daan Kreijkamp

Alpha

Wat is Alpha?

Met anderen op zoek gaan naar de zin van het leven. Dat is Alpha. Tijdens circa tien interactieve gezellige bijeenkomsten en een Alpha-dag of Alpha-weekend ontdek je wat het christelijk geloof inhoudt.

Wij gebruiken de materialen en cursus opzet van Alpha Nederland. Elke avond begint met een maaltijd. Hét moment om elkaar op een ontspannen manier beter te leren kennen. Daarna kijken we met elkaar naar een video over het onderwerp van de avond, of luisteren we naar een presentatie. Onderwerpen zijn onder andere:

• Is er meer?
  • Wie is Jezus?
  • Bidden – waarom en hoe?
  • De Bijbel en de kerk

Elke bijeenkomst staat een ander onderwerp centraal waarover de Alpha deelnemers doorpraten in kleine groepen.

Alpha is voor iedereen! Heb je vragen over het leven of over het christelijk geloof? Dan is Alpha echt iets voor jou. Er is alle ruimte om het gesprek aan te gaan en je vragen en ideeën te delen. In Nederland hebben al ruim 300.000 mensen een Alpha gevolgd.

Of je jong of ouder bent, gelovig of niet gelovig; je bent van harte welkom! Alpha geeft je de kans om de zin van het leven te onderzoeken in een laagdrempelig, leerzame en leuke setting. Er is ruimte voor al je vragen waarbij iedereen ook vertrouwelijk omgaat met wat er gedeeld wordt.

Alle Alpha-cursussen zijn gratis voor de deelnemers.

Voor meer informatie kan je ook kijken op de landelijke website van Alpha Nederland. Voor specifieke informatie over de Alpha-cursus in Zutphen kun je kijken naar de website van Alpha-Zutphen.

Aankomende Alpha cursussen

Op woensdag 31 januari 2024 staat de start van de volgende Alpha cursus volwassenen gepland. Zie voor meer informatie hierboven.

Op dinsdag 16 januari 2024 staat de start van de volgende Mariage Course gepland.

De Marriage Course is een serie van 7 leuke en romantische date nights mét inhoud. Tijdens de avonden krijg je meer inzicht in jezelf, je partner en jullie relatie.
Iedere bijeenkomst begint met een heerlijk diner voor twee
Vervolgens wordt een thema ingeleid. Je ontdekt hoe je partner over bepaalde dingen denkt, je wordt eraan herinnerd waarin jullie elkaar aanvullen en je komt erachter hoe je elkaar je liefde kunt laten merken. De gesprekken voer je met z’n tweeën. Er vindt geen groepsgesprek plaats. Alles wat je bespreekt blijft tussen jou en je partner. Kortom:
7 avonden tijd voor elkaar.
7 avonden dichter bij elkaar.

Locatie: Het Nieuwe Hoen
Hoenweg 3a
7383 RZ Voorst
Tijd: 18:45-21:30 uur
Data: Start dinsdag 16 januari 2024, om de 2 weken.
Kosten: per stel, per avond € 30,-
Let op: de kosten mogen geen belemmering zijn om aan deze cursus deel te nemen. Spreek ons hier zo nodig over aan.

Liesbeth Meedendorp

Zin in een nieuwe uitdaging?

Elk jaar hopen we de volgende Alpha’s aan te bieden. Ze worden in Zutphen vanaf januari 2024 georganiseerd door de kerk De Lichtbron. Indien mogelijk wordt er samengewerkt met andere plaatselijke kerken. Heb je belangstelling om mee te doen met één van onderstaande cursussen (ook als er nog geen gepland staat) laat het ons dan weten.

De Alpha voor volwassenen is open voor iedereen en vindt plaats in Zutphen. De cursus wordt ieder voorjaar gegeven.

Alpha Online is hetzelfde als de volwassenen Alpha cursus, maar wordt online gegeven.

Alpha Youth is speciaal bedoeld voor jongeren van ± 15 tot 24 jaar. We hopen deze cursus ieder jaar te organiseren, de start van de Youth Alpha  is in september en eindigt in november.

De Alpha Prayer Course is een cursus voor mensen die al een Alpha cursus hebben gevolgd of voor mensen die zich verder willen verdiepen in het christelijk geloof. In deze cursus staat het “Onze Vader”-gebed uit de Bijbel centraal.

De Marriage Course is een cursus voor stellen die willen verdiepen en investeren in hun huwelijk. De opzet is dat er samen naar een film gekeken wordt en dat je daarna als echtpaar hier over doorpraat. Onderwerpen zijn de verbinding versterken, goed communiceren, conflicten oplossen, de kracht van vergeving, de impact van familie alsook goede seks en liefde in actie.

Contactpersonen

Peter Kampen
Hanneke van der Heide
Wil je een keer meedoen of mocht je meer informatie willen dan kan je ons altijd direct vragen: Hanneke van der Heide of Peter Kampen via de e-mail